40310月26日(土)-10月27日(日)
ブース
教育・学習ゲームのプレイヤーは,能動的なゲーム(学習)への参加に加え,ゲームを通してプレイヤー間での対話が促されることから,その実施(ゲームプレイ)はアクティブ・ラーニングである,とされます。近年私達は,化学や情報科学,教育学の研究者からなる「Educational Game Creators(EGCs)」を立上げ,理工系大学生らと共に化学分野の学習ゲームの研究開発を行っています。今回,EGCs に所属する大学生チームが「理科や化学が好きになるカードゲーム」を生成 AI との対話を通して制作しました。会場ではこのゲームを来場者の皆様にプレイしてもらい,ゲーム学習を体験してもらいます。
In addition to active participation in the game (learning), the players of educational and learning games are encouraged to interact with each other through the game, so the implementation (game play) is considered to be active learning. In recent years, we have established the ‘Educational Game Creators (EGCs)’, which consists of researchers in chemistry, information science and education, and together with university students in science and engineering, we have been conducting research and development of learning games in the field of chemistry. This time, a team of university students belonging to the EGCs created a ‘card game that makes you like science and chemistry’ through dialogue with a generative AI. Visitors to the exhibition will be able to play this game and experience game learning.