50910月26日(土)-10月27日(日)
ブース
本企画では、過去の自分とチャンバラを行なう。具体的には、まずプレイヤーは用意された動きをする相手と戦う。この際のプレイヤーの動きが記録され、2ラウンド目の相手の動きとしてそのまま使用される。以降、現在のラウンドでのプレイヤーの動きが、次のラウンドでの相手の動きとなる。前回の自分の動きを覚えてしまっているために勝負にならないと思うかもしれないが、夢中で戦っていた自分の動きを詳細に思い出すことは難しい。そのため、この単純なゲームデザインであっても動きが予測困難な相手との白熱した戦いを楽しむことができる。確かに自分であるにも関わらず、自分と敵対する奇妙な存在とのインタラクションを楽しんで欲しい。
※審査コアタイム10月26日(土) 13:00-15:00 は一般の方の体験は出来ません。
In this project, you will engage in a sword fight with your past self. Specifically, the player first fights an opponent who performs pre-determined moves. The player’s movements are recorded and used as the opponent’s moves in the second round. From then on, the player’s movements in the current round become the opponent’s movements in the next round. You might think it won’t be a fair fight since you remember your previous moves, but it’s difficult to recall the details of your actions when you were fully immersed in the fight. Therefore, even with this simple game design, you can enjoy an intense battle with an unpredictable opponent. Despite being yourself, you can enjoy interacting with a strange entity that opposes you.