51110月26日(土)-10月27日(日)

ブース

IVRC2024 - Fighting of Shield
IVRC2024 - Fighting of Shield(IVRC2024 LEAP STAGE Advancement Work)

明治大学先端数理科学研究科先端メディアサイエンス専攻
Department of Frontier Media Science Program, Graduate School of Advanced Mathematical Sciences, Meiji University

場所:テレコムセンタービル 5階 ブース

プログラム概要

写真名前

本企画では専用の盾デバイスを使ってモンスターと戦うVRゲームをプレイすることで、盾で攻撃を防いだり、跳ね返したりするようなアクションを実際に行っているような体験を提供する。盾デバイスは主に攻撃を防いだ際の衝撃を提示する装置と、敵から押される力を提示する装置で構成される。これらを組み合わせることで、剣や弓、魔法などの様々な攻撃に対して異なる防御感を再現する。また、衝撃提示に変化を与えることで盾の材質が変化する演出も行っている。

In this project, you will play a VR game where you fight monsters using a shield device we produced. This will allow you to actually experience using the shield to defend against and bounce back from enemy attacks. Shield devices consist mainly of a device that presents the impact of an enemy's attack when it is prevented, and a device that presents the force pushed by the enemy. Combining these two elements reproduces a different sense of defense against various attacks, such as sword, bow, and magic. In addition, the material of the shield is staged to change by altering the impact presentation.

page top